سویق کودک

علت نام‌گذاری سویق و روش مصرف آن

نام‌گذاری سویق: به این دلیل نام این محصول سویق است که به سوی حلق، سوق داده می‌شود و سویق را بدون نیاز به جویدن، می‌توان قورت داد. مصرف سویق به هر مدلی که صورت بگیرد معمولا نیاز به جویدن ندارد.

روش های مصرف سویق

چند روش برای مصرف سویق وجود دارد:

به صورت خشک

مصرف سويق به صورت خشك فقط به جهت دفع غلبه طبایع صورت می‌گیرد و زمان مصرف آن ناشتا می‌باشد. در صورت مصرف سویق به صورت خشک باید دقت کرد که تا زمانی که سویق در دهان مرطوب و نرم شود به هیچ عنوان نباید حرف زد و اصلا نباید در میان آن از راه دهان نفس کشید.

به صورت مخلوط با آب یا شیر

در زمان تشنگی شدید یا حالت ضعف و خستگی یا شرایط بحرانی و جنگی می‌توان از طریق حل کردن مقداری سویق در شیر یا در آب، آن را استفاده نمود. مصرف شربت شیر و سویق برای سالخوردگان یا افرادی که ضعف عمومی دارند بسیار مفید است؛ همچنین این ترکیب را می‌توان در ماه مبارک رمضان به عنوان وعده سحر به همراه چند عدد خرما استفاده نمود. مصرف سویق در وعده سحر برای همه، خصوصا برای افراد ضعیف، بهترین سحری می‌باشد.

به صورت مخلوط با روغن

می‌توان با ترکیب سویق با روغن زیتون یا روغن زردگاوی به همراه مقداری شکرقهوه‌ای و گلاب، حلوای سویق تهیه کرد. چیزی شبیه به حلوای مرسوم ایرانی یا عربی است. با این تفاوت که با زحمت بسیار کمتری آماده می‌شود، چون سویق نیازی به پخت ندارد. همچنین مضرات بی‌شمار شکرسفید و آردهای بازاری و همچنین ضررهای روغن مایع یا نباتی را ندارد. حلوای سویق علاوه براینکه مضرات حلوای معمولی را ندارد بلکه بسیار پرخاصیت و قابل استفاده برای انواع طبایع و گروه‌های سنی می‌باشد.

روش‌های ابتکاری

در صورت خلاقیت فرد استفاده کننده، سویق این قابلیت را دارد که در بسیاری از غذاها، شیرینی‌ها، دسرها و غیره مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌توان مقداری از آن در انواع کوکو یا کوفته یا حتی به‌جای سیب‌زمینی در کتلت استفاده کرد. یا برای لعاب سوپ و آش یا حتی به عنوان جایگزین آرد سوخاری، جهت سرخ کردن گوشت و ماهی و غیره استفاده نمود.

نکته مهم

تمام آنچه از فواید سویق گفته شد فقط و فقط درباره سویق‌های تولید شده از غلات سالم و کاملا ارگانیک صدق می‌کند. لذا این فواید غذایی و دارویی، شامل سویق‌های حاصل از انواع دانه‌های ترایخته یا اصلاح ژنتیکی شده یا غلاتی که مسموم به انواع سم و کودهای شیمیایی می‌باشد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها استفاده می کند تا تجربه بهتری از مرور را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت، با استفاده ما از کوکی ها موافقت می کنید.